Zakelijke stijlen

Ondernemers zijn hard werkende mensen die verslaafd zijn aan hun eigen bedrijf en zich (deels) als volgt kunnen presenteren (een paar zwart-wit voorbeelden):
 
De “publieke” ondernemer
Is vaak in het middelpunt van de belangstelling en weet zijn of haar naamsbekend te vergroten.
Gebruikt alle contact en (social)media mogelijkheden om dit te bewerkstellingen.
 
De “zorgzame” ondernemer
Koestert zijn of haar relaties met optimale dienstverlening. Kwaliteit en product / dienst staan voorop.
 
De “strategische” ondernemer
Is niet altijd in het zicht, maar laat de organisatie feilloos draaien.
 
De “netwerk” – ondernemer
Is veelal bereid om heel veel te geven en het werk wordt hem of haar “gegund”.
 
De “sales” – ondernemer
Omzet, verkoop heeft de prioriteit. "Verkopen is slagen".
 
De “betrouwbare” ondernemer
Met deze ondernemer koop je zekerheid. Komt zijn afspraken na.
 
De “onzichtbare” ondernemer
Het bedrijf is bekend, maar klanten doen zaken via zijn medewerkers.
 
 
Uw zakelijke ondernemersstijl is wellicht een mix van één van de genoemde voorbeelden.
 
Het is de uitdaging om te doorgronden waar u nu goed in bent, dat kunt u het gemakkelijker  naar een hoger plan te tillen. Probeer niet uw minder sterke punten zelf te verbeteren, want dat kost u veel tijd en negatieve energie. Beter nog is - indien mogelijk - om het een ander te laten doen.
 
Lees verder >>>